• Test panel 7.4 jan 2022

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Swirl Quinyo Essential op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

ptenhoopt 31-01-2022

nooit meer zonder!

Geschreven voor: Swirl Quinyo Essential

Ik heb de steelstofzuiger enkele weken mogen testen en ik ben hier heel erg enthousiast over.

Het grootste voordeel van de steelstofzuiger vond ik het gebruikersgemak. Met mijn huidige stofzuiger moet ik altijd 3x van stopcontact wisselen om de gehele woonkamer te kunnen stofzuigen en dan red ik het uiterste hoekje nog maar net. Nu had ik dit probleem helemaal niet meer. Dit maakt het stofzuigen voor mij ook leuker omdat het echt binnen enkele minuten helemaal klaar is.

De zuigkracht was een punt wat mij direct opviel. In tegenstelling tot mijn huidige stofzuiger zoog de steelstofzuiger gemakkelijk alles op. Ook in alle kleine hoekjes. Er zit een verwisselbaar stuk bij zodat je het al handstofzuiger kan gebruiken en ook met dit stuk erop kon ik gemakkelijk alles op stofzuigen.

Hiernaast heeft de stofzuiger een stofzuigerzak waarin al het stof wordt verzameld. Deze kan je er heel gemakkelijk in en uithalen met behulp van een hendeltje. Ik had helemaal geen last van stofwolkjes of vuil die dan toch per ongeluk vrij komt bij het verwijderen hiervan.

Je kan de steelstofzuiger aanzetten door een trekkertje over te halen die je dan moet inhouden. Dit kan je gebruiken voor kleine stukjes denk ik maar dit vond ik zelf niet handig. Er zit echter ook een knopje op die je om kan zetten en dan blijft de stofzuiger gewoon aanstaan.

Ik vind zelf de stofzuiger ook mooi eruit zien. Ik had verewacht dat vanwege de accut het stofzuigen misschien zwaar zou aanvoelen maar dit heb ik niet zo ervaren. Als steelstofzuiger 'leun' je als het ware op de steel. Als handstofzuiger vond ik het wel zwaarder aanvoelen en daarom heb ik dit alleen gebruikt voor de trap.

Pluspunten

• design
  • snoerloos
  • weinig geluid
  • zuigkracht
  • maakt gebruik van stofzuigerzak

Minpunten

• steel is niet verstelbaar
  • als handstofzuiger zwaar

Mark1981 28-01-2022

Wendbare, goed vormgegeven steelstofzuiger

Geschreven voor: Swirl Quinyo Essential

De afgelopen twee weken hebben wij als gezin de Swirl Quinyo Essential mogen testen. Dit was voor ons de eerste keer dat we een steelstofzuiger hebben gebruikt! Overall overtuigt de Swirl Quinyo Essential ons als gezin niet helemaal om over te stappen naar een steelstofzuiger. Waarom? Dit baseren we op de volgende punten:

In positieve zin valt op dat de Quinyo:
- makkelijk in het gebruik is;
- zeer fraai is vormgegeven. De stofzuiger bevat een aantal interessante en handige functies zoals een lampje voorop de stofzuiger en een design met weinig toeters en bellen erop;
- makkelijk te gebruiken is door zijn grote wendbaarheid;
- een goede zuigkracht heeft. Als extra hierin ook de turbo-functie die moeilijke oppervlaktes ook schoon krijgt.
- een prima accuduur heeft;
- accessoires bevat die makkelijk te gebruiken zijn;
- snel om te zetten is van een steelstofzuiger naar een handstofzuiger.

In negatieve zin valt op dat de Quinyo:
- vrij zwaar is, wat langer stofzuigen niet prettig maakt;
- niet bepaald stil in gebruik is;
- niet verstelbaar is in hoogte.

• Wendbaarheid
  • Accuduur

Minpunten

• Niet verstelbaar
  • Zwaar
  • Lawaaierig

Ans 25-01-2022

Swirl Quinyo Essential gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Swirl Quinyo Essential

We hebben de Swirl Quinyo Essential 14 dagen in gebruik mogen nemen om te testen.
Wat ons meteen opviel is dat het design van de stofzuiger strak en modern is. De behuizing is van kunststof, voelt stevig aan en is niet te licht van gewicht. Wij hebben er wel extra voorzichtig mee gedaan, aangezien kunststof naar ons idee kwetsbaarder eruit ziet.

De Swirl wordt geleverd met diverse accessoires en opvallend is het draaiende mondstuk met verlichting. Dat is zeer prettig voor onder kasten en banken.
De stofzuiger kan aan de muur opgehangen worden met een beugel, maar dit hoeft niet.

De Swirl is vrij stil, maar niet geheel geluidloos maar hier hebben wij verder geen hinder van gehad.
Wij vonden het erg fijn om een grote bewegingsvrijheid te hebben, je hebt geen last van een snoer die in de weg zit. Een spinnenweb van het plafond halen is bijvoorbeeld zeer gemakkelijk en stofzuigen even naar boven tillen was simpel en licht. Voor iemand met lichamelijke klachten wel zo fijn!

De stofzuiger is gemakkelijk om te zetten van steelstofzuiger naar een handstofzuiger, zo heb je het gebruiksgemak van 2 in 1.

De zuigkracht is te verstellen in 2 standen, een standaard zuigkracht die voldoende kracht biedt om vuil op te zuigen en een turbo stand die wij vooral gebruikt hebben op het vloerkleed en tapijt. Het was erg fijn om te zien dat dieren haren ook goed verwijderd worden.

De stofzuiger heeft een zak en is vrij simpel en stofvrij te verwisselen. Als je de zak er af haalt sluit de zak vanzelf dat is erg fijn, zo kan er geen stof of vuil ontsnappen. Persoonlijk vinden wij een stofzuiger zonder zak handiger, maar dit systeem is prettig in gebruik. Naar mate de zak voller wordt blijft de zuigkracht hetzelfde en neemt niet af.

De stofzuiger werkt op een verwisselbare accu, wat wij simpel te verwisselen vonden. De accu is binnen 3 uur geheel opgeladen. Dit vonden wij erg snel. Kortom de Swirl Quinyo is gebruiksvriendelijk en geeft veel bewegingsvrijheid. Enige nadeel dat wij kunnen bedenken is toch wel de hoge prijs die er aan vast zit.

Pluspunten

• Snoerloos,grote bewegingsvrijheid
  • Accu laad snel op

Angélique 24-01-2022

draadloze stille stofzuiger

Geschreven voor: Swirl Quinyo Essential

Ik en mijn dochter hebben deze stofzuiger getest. We hebben een gezin van 5 (2 dames met lange haren) en een dwergpapegaai die veel rotzooi maakt.

We hebben een pvcvloer beneden, een houten trap en boven laminaat. En een groot hoogpolig tapijt beneden. Dus genoeg om uit te proberen.

Wat mij opviel wat positief en negatief is, is hoe de stofzuiger verpakt was. Netjes alle onderdelen verpakt in een eigen doosje in de grote doos. Alles aanwezig en geen beschadigingen, maar wel veel karton gebruikt (niet echt milieu vriendelijk).

Verder viel het design op, hij was groter dan dat ik verwacht had van de foto. Daar staat hij zo op dat hij kleiner overkomt. Maar goed, geen ramp natuurlijk.

De handleiding heb ik doorgenomen, maar eigenlijk wijst het zich vanzelf. In elkaar zetten van de onderdelen is logisch en hoe het apparaat opgeladen moet worden, kan ook maar op één manier.
Er zitten extra mondstukjes bij, een speciale parket rol, een plintenmondstuk en een bekledingsmondstuk waar je een borstel op kunt zetten.

Meteen uitproberen ging goed, de accu is al opgeladen. Dus hup aan de zuig. Wat meteen opvalt is het licht aan de voorkant van het grote mondstuk. Makkelijk voor in de donkere hoekjes, onder kasten dat je toch beter kunt zien of je alles hebt opgezogen. Ideaal.
Ook de grotere stukjes die niet gemakkelijk meegaan, even de boosterknop aan en ja hoor ook dan is het opgezogen. Dus de zuigkracht is prima.
De veertjes en geknoei van het eten van onze vogel zijn zo weg. Prima. Wel dat de lange haren in de borstels blijven hangen. Een heel gepluk. Tenminste als je d borstel gebruikt. Voor de gladde vloer is de parketrol erg gemakkelijk.

Verder het gebruiksgemak: Wat ik net ook al melde is het gemak om ook onder de kast en stoelen gemakkelijk te kunnen zuigen. De stofzuiger is lekker flexibel en gemakkelijk in gebruik. Misschien een beetje zwaar, maar je hoeft er geen marathon mee te gaan lopen. Ideaal dat hij draadloos is. Even snel stofzuigen is dus echt appeltje eitje.

Ook het wisselen van de stofzuiger zak is zo gedaan. En het grote voordeel is dat de opening van de zak zelf dicht gaat als je hem van de stofzuiger haalt, dus geen geknoei of stof in huis.

Ik vind dat de stofzuiger weinig geluid maakt, heel wat beter dan mijn andere stofzuiger. Alhoewel mijn zoon zegt dat er een hoge irritante pieptoon in het geluid zit.

Als je hem als handstofzuiger gaat gebruiken is het wel een lomp ding, soms is dat niet zo erg, maar soms erg onhandig.

Al met al vinden wij het een fijne stofzuiger. Vooral omdat er geen snoer aanzit pak ik hem sneller om even wat te stofzuigen. Maar ook om snel even boven te zuigen en de trap.

Pluspunten

• stil
  • goede zuigkracht
  • draadloos
  • verlichting in mondstuk
  • gebruiksgemak, onder kasten etc

Minpunten

• zwaar
  • prijs
  • niet zakloos
  • geen batterij indicator

Aagja 24-01-2022

Fijne stofzuiger met stofzak

Geschreven voor: Swirl Quinyo Essential

o Gebruiksgemak ▪ Bewegingsvrijheid ▪ Van steelstofzuiger naar handstofzuiger ▪ Stofzuigerzak stofvrij legen o Accessoires o Zuigkracht ▪ Hoog vermogen o Verwisselbare accu o Stille elektrische motor o Design • Gebruik eventueel tussenkopjes. • Let op spelling, grammatica en lengte van de zinnen. • Leg duidelijk uit waarom je iets vindt, dus niet: ik vind dit product goed of dit product is slecht, maar leg ook uit waarom. • Geen concurrerende merken noemen. Dus wel: [‘Mijn eigen stofzuiger’] en niet [‘Mijn Dyson stofzuiger’].

Dit product heb ik mogen testen en nu hebben deze nu iets langer dan een week in gebruik.
Op het eerste gezicht: Helemaal mooi! die mooie witte kleur met goud/brons.
We moesten eerst wel wennen aan het gebruik van deze stofzuiger, vonden het eerst een instabiel zwabber ding. Maar die mening hebben wij na wat langer gebruik snel bijgesteld. De stofzuiger gaat heel gemakkelijk heel plat zodat je fijn onder meubels, bank en heerlijk ook onder het bed goed kunt stofzuigen.
De bijgeleverde stofzak is heel gemakkelijk te plaatsen.
De stofzuiger was trouwens heel gemakkelijk in elkaar te zetten. (mijn man gedaan, dus zijn mening).

De zuigkracht is voldoende, wel luidruchtig maar echt voldoende.

Nu stond de stofzuiger nog wel eens in de weg, maar dat kwam omdat hij hier in huis getest wordt en niet voor vast ergens aan een muur hangt.

Maar de stofzuiger is handig in gebruik, dus je pakt hem wel heel snel en gemakkelijk.

Ombouwen naar een hand kruimeldief is ook een fluitje van een cent en ook die heel handig in gebruik.

De accu is heel snel weer opgeladen.

Al met al een fijne stofzuiger. Ik denk zelfs beter dan mijn eigen steel stofzuiger, die toch ook tot een hoog segment behoort.

Wij hebben hier een harde vloer, die was goed te reinigen met de stofzuiger.
Heb nergens vloerbedekking, dus dat heb ik niet kunnen testen.

De matten die hier liggen waren ook gemakkelijk schoon te krijgen.

De accu gaat lang mee.

Leuk om deze stofzuiger te mogen testen en ik durf gerust te zeggen: het is een aanrader.

Pluspunten

• goed plat onder de meubels
  • sterke accu
  • accu snel opgeladen
  • mooi design
  • ombouwen naar kruimeldief

Minpunten

• lawaaierig

g*************@g******** 24-01-2022

Prima apparaat

Geschreven voor: Swirl Quinyo Essential

Het Design ziet er mooi uit je hebt veel bewegingsvrijheid en kan makkelijk onder de bank en tafels komen.
Zuigkracht is prima alleen als je hem op hoogvermogen zet is de accu wel snel leeg en kan je niet het hele huis er mee zuigen, ook mis ik een indicatie display waarop je kunt zien hoe vol de accu nog is.

Min punten:
- De stofzuiger zakken zijn aan de prijzige kant
- Hij heeft maar 2 zuigstanden
- Accu Indicatie is niet af te lezen

Plus punten:
- Parketborstel word standaard meegeleverd
- Oplaadmogelijkheid voor 2 accu
- Hij is stiller dan een gewone stofzuiger.
- Stofzuigerzak verwisselen gaat inderdaad zonder stofwolken en je verwisselt het makkelijk

Prijs-kwaliteitverhouding:
Ik vind de aankoopprijs voor wat je krijgt aan de prijzige kant en ook de stofzuigerzakken vindt ik best duur.

Pluspunten

• opladen 2e accu
  • Standaard parketborstel meegeleverd
  • Stiller dan gewone stofzuiger

Minpunten

• Stofzuigerzakken aan de prijzige kant
  • Geen batterij indicatie af te lezen
  • Heeft maar 2 zuigstanden

s*********@l****** 24-01-2022

The Swirl Quinyo Essential, de stofzuiger van de toekomst!

Geschreven voor: Swirl Quinyo Essential

Ik heb sinds kort de Swirl Quinyo Essential mogen gebruiken en het is een mooie stofzuiger met een hele moderne look. Ik heb het mogen testen en ik was helemaal tevreden. Met 2 kleine kinderen is het vervelend om een standaard stofzuiger te hebben met een draad. Dit is draadloos en compact, dus makelijk op te ruimen. Er zaten hele handige accessoires erbij. Er zit ook een borstel in de kop van de stofzuiger wat er voor zorgt dat je geen grote dingen zal opzuigen.

Enige nadeel vind ik zelf is dat hij maar 30 minuten werkt en daarna weer moet opladen.  Voor mij is dat geen probleem aangezien ik een klein huis heb. Ik ben er blij mee en zou het zeker aanraden aan moeders met kinderen!

Pluspunten

• Draadloos
  • Compact
  • Luxe uitstraling
  • Voelt goed in de hand

Minpunten

• Accuduur van 30 minuten
  • Moet een zak in

Rik1982 23-01-2022

Blijft niet zelfstandig staan

Geschreven voor: Swirl Quinyo Essential

We hebben de Swirl Quinyo Essential nu bijna 2 weken getest. We hebben al een aantal steelstofzuigers versleten in ons jonge gezin. Dus hebben we wel wat ervaring met steelstofzuigers. Om te beginnen blijft de Swirl Quinyo Essential niet zelfstandig staan. Wat super onhandig is als je bezig bent en hem even aan de kant wil zitten. Het enige wat je kunt die is hem op de grond leggen of in een hoekje van de muur. Waar je risico loopt je muur te beschadigen. Of je moet hem terugplaatsen in de bijgeleverde muurhouder. We vinden de stofzuiger niet fijn. Omdat het gewicht aan de bovenkant zit is die niet heel wendbaar en zwaar in de hand. Hij is wel makkelijk in elkaar te zetten. Het stofzuigerzakje is makkelijk. Hij zuigt super goed. Er zijn 2 standen. In de lichtste stand zuigt die alles al op en door draaiende borstels laat die niks achter. De turbo stand is goed om de mat bij de voordeur even goed te doen of als je even wat meer power nodig denkt te hebben. De lampjes aan de voorkant werken goed en zo zie je vuil op de grond ook beter liggen. Ook fijn dat die aangeeft dat die aan de oplader moet omdat het lampje gaat knipperen. De accuduur is ook goed en niet snel leeg. Handig om een 2e accu te hebben. Verder zijn er hulpstukken meegeleverd waarmee je makkelijker je auto of de trap even goed kan doen. Qua geluid maakt die een vrij hoog geluid wat niet echt stil te noemen is.

Pluspunten

• zuigt goed
  • goede accuduur
  • verlichting werkt goed

Minpunten

• Blijft niet zelfstandig staan
  • zwaar en niet wendbaar
  • hoog hard geluid

VrieLos 23-01-2022

Een nieuwe beleving van stofzuigen

Geschreven voor: Swirl Quinyo Essential

De stofzuiger is makkelijk in gebruik. Hij is handzaam, wendbaar en rijdt makkelijk over de vloer. Pluspunt is de koplampen op zuiger mond, je hebt daardoor extra goed zicht op het vloerdeel waar je op dat moment zuigt. De zuigmond gaat ook een stukje onder de bank of kasten. Het is gewoon makkelijk dat je geen snoer hebt die in de weg kan zitten of ed. Nadeel is dat de stofzuiger wel aan de oplader moet. Dat moet hij al vrij snel, na 1 of 2 zuigbeurten. Het bevestigen van de stofzak is lastig, maar het verwijderen van de stofzak is wel makkelijk. Als je vooruit rijdt zuigt hij prima, als je hem terug haalt (achteruit rijdt) lijkt hij niet te zuigen of geen zuigkracht te hebben. Het knopje indrukken voor het los halen van de stang gaat niet altijd soepel. Het feit dat je vervolgens een kruimelzuiger hebt is wel makkelijk. De accessoires hebben wij in de 2 weken test periode nog niet kunnen testen. De zuigkracht is niet indrukwekkend maar lijkt voldoende. Geluidsniveau is vergelijkbaar met gewone stofzuiger. Design is strak. Je zet hem ook makkelijk op de lader en pakt hem ook makkelijk weer om te gebruiken.

Pluspunten

• Wendbaarheid
  • Gebruiksgemak
  • Koplampen op mondstuk

Minpunten

• Accu duur
  • Bevestigen stofzuiger zak

Ilhame 22-01-2022

Stijlvol design gecombineerd met goede zuigkracht

Geschreven voor: Swirl Quinyo Essential

Ik heb deze steelstofzuiger een aantal weken mogen testen en mijn ervaring is als volgt:

Pluspunten:
- de stofzuiger heeft een prachtig design. Wit met metallic accenten. In tegenstelling tot andere stofzuigers mag deze echt gezien worden
- de stofzuiger ligt goed in de hand en voelt niet zwaar aan. Het is wel even wennen als je geen steelstofzuiger gewend bent.
- de stofzuiger wordt geleverd met meerdere accessoires, waardoor deze geschikt is voor meerdere oppervlakten
- de stofzuiger leent zich ook als kruimeldief, voor de kleinere klussen
- de stofzuiger is heel wendbaar en draait op de grote oppervlakten soepel mee in elke richting
- de verlichting is erg handig. Dit maakt het stofzuigen onder bedden, banken en kasten een stuk eenvoudiger aangezien je precies kunt zien wat er op de grond ligt
- eenvoudig in elkaar te zetten

Minpunten:
- in de turbostand gaat de accu aanzienlijker korter mee. - - de indicatie dat de accu bijna leeg is, was voor mij niet heel duidelijk tijdens het stofzuigen waardoor de stofzuiger soms volledig uitviel
- lastig om de hoeken en plinten te stofzuigen vanwege het grote mondstuk

Madelon R 22-01-2022

Handige draadloze stofzuiger

Geschreven voor: Swirl Quinyo Essential

Ik mocht deze draadloze stofzuiger testen, op zich ben ik tevreden over het gebruik maar zou hiervoor niet de koopsom betalen dat gevraagd wordt.
Voordelen van het product:
Gemakkelijk in elkaar te zetten, ook makkelijk om te bouwen van lange steel stofzuiger naar een kruimeldief met verschillende kopjes. Heeft twee standen, normaal zuigen en hard. Ook een zachte borstel die je erop kan zetten voor andere oppervlakten die niet mogen beschadigen. Met deze stofzuiger heb je veel bewegingsvrijheid, met je hand stuur je de kop naar links/rechts. Gemakkelijk onder de bank of andere meubels te komen. Het systeem om op te hangen is handig en je klikt de stofzuiger er makkelijk in. Er zit een lampje voorop de stofzuiger dus je kan wel altijd goed zien waar en wat je zuigt. De stof zak binnenin in gemakkelijk te plaatsen en gemakkelijk (zonder stofwolk) te deponeren.

Nadelen vond ik:
Het sturen naar links en rechts gaat soms stroef, met mijn eigen stofzuiger kan ik ook van links naar rechts even bewegen (als je langs de plint gaat Bijv.) en met deze kan dat niet, je moet dan echt van voor naar achter bewegen en dan dus sturen. Daarom zelf kleine kop er maar opgezet bij randen/plinten. Omdat bij randen de stofzuiger niet alles opzoog moest hem dan op de harde stand zetten, dit houdt de Quinyo voor een paar minuten vol, maar dan is die ook leeg. Ik heb een woning van 45m2 en dit heb ik niet helemaal kunnen zuigen op de harde stand. Blijkbaar is deze stand niet voor standaard gebruik bedoeld. Dus ik hing hem aan de lading en ben pas later de badkamer gaan doen. Niet heel handig als je maar kort de tijd hebt om schoon te maken. Hij was wel snel weer opgeladen (+/- 30 min).
Wat mij wel stoorde was dat mijn lange blonde haren rondom de borstel gewikkeld werden, bij mijn eigen stofzuiger pluk ik deze van de borstel en zuigt die ht weg, maar nu kan dit dus niet, dus mijn haren blijven daar rondom zitten totdat ik dit eraf knip ofzo?
Na enige tijd gebruiken wordt het ook wel zwaar voor je hand/pols. Niet aan te raden voor mensen met zwakke polsen dus. En als laatst is de lange steel niet verstelbaar, maar er zijn natuurlijk bijgeleverde kopstukjes dus voor ieder wat wils.

Bianca 20-01-2022

Mooi design met zeer goede zuigkracht

Geschreven voor: Swirl Quinyo Essential

Ik heb deze stofzuiger een aantal weken mogen testen.

Wat me het eerste opviel was de doos waarin de stofzuiger verpakt zit. Deze is zeer stevig en bevat een stevig handvat, waardoor je de doos makkelijk vast kunt pakken. De stofzuiger en bijbehorende onderdelen zitten netjes en stevig verpakt.
De stofzuiger zelf is gemakkelijk in elkaar te zetten. Hier hoef je het instructieboekje niet voor te lezen. (dit boekje is overigens vrij summier)
Wel is het de eerste keer even goed kijken hoe de stofzuigerzak vastgeklikt moet worden. Het verwijderen gaat zeer gemakkelijk door een druk op de knop, waardoor deze zonder stofwolk verwijderd kan worden.

De stofzuiger oogt zeer mooi en is makkelijk in gebruik. Er zitten slechts twee standen op: een gewone stand en een turbo stand. Je hoeft niet continu de aan en uit knop ingeduwd te houden om te zuigen; je kunt deze vastzetten met één klik.

de stofzuiger heeft een zeer hoge zuigkracht, zelfs zonder de turbostand te gebruiken, kreeg ik mijn tapijt goed schoon. Het is ook fijn dat de roller in het mondstuk kan worden vervangen en je een zachte borstel erin kunt plaatsen voor delicate vloeren. Het mondstuk bevat ook ledverlichting, zodat je goed kunt zien waar er vuiligheid ligt.

Enige minpuntje is dat het mondstuk vrij groot is en niet gemakkelijk in hoekjes en onder kasten komt.

Bij gebruik van de stofzuiger met de steel voelt deze niet zwaar aan. Bij gebruik als kruimelzuiger vond ik hem persoonlijk wel wat aan de zware kant. De opzetstukken zijn wel gemakkelijk te verwisselen, maar doordat deze niet mee bewegen, verliest hij hierdoor veel beweegruimte.

Bij gebruik zonder de turbostand gaat de accu ongeveer 30 minuten mee. Bij het gebruik van de turbostand gaat dit sneller. Het lampje begint weliswaar te knipperen, maar doordat dit aan de voorzijde van de stofzuiger zit, zie je dit niet direct, waardoor de stofzuiger in één keer uitvalt als hij leeg is.
Het opladen van de accu duurt daarna ongeveer 3 uur. Wel kun je nog een extra accu bijbestellen die je boven in de houder kunt plaatsen om op te laden. Zo heb je makkelijk weer een volle accu bij de hand.

Al met al vind ik het een fijne stofzuiger.

Pluspunten:
+ mooi design
+ makkelijk in elkaar te zetten
+ makkelijk te gebruiken; geen onnodige knoppen e.d.
+ goede zuigkracht
+ de verschillende borstels voor harde en "zachte" vloeren die zeer makkelijk te verwisselen zijn

Minpunten:
- vrij zwaar bij gebruik als kruimelzuiger
- apparaat geeft slecht aan dat de accu bijna leeg is
- niet eenvoudig tussendoor op te bergen

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk in elkaar te zetten
  • makkelijk te gebruiken
  • goede zuigkracht
  • de verschillende borstels

Minpunten

• vrij zwaar als kruimelzuiger
  • accu leeg indicatie
  • niet eenvoudig tussendoor op te bergen

Klein1985 20-01-2022

Praktische steelstofzuiger

Geschreven voor: Swirl Quinyo Essential

De afgelopen weken heb ik deze steelstofzuiger mogen testen. Hieronder de plus- en minpunten op een rijtje:
+ Heel fijn om zonder snoer te stofzuigen, hierdoor pak je toch sneller even de stofzuiger er even bij
+ Handig dat je eenvoudig de stofzuiger als kruimeldief kunt gebruiken
+ De accu gaat lang mee, ik kan er in ieder geval het hele huis mee stofzuigen (3 verdiepingen + 2 trappen)
+ De stofzuiger is heel wendbaar en dankzij de lichtjes aan het mondstuk zie je de stof veel beter liggen

- Als kruimeldief vind ik het de zuiger toch wel groot en zwaar
- Met de bijgeleverde opzetstukje (spleetmondstuk) vind ik het niet heel praktisch om de trap te stofzuigen, aangezien mijn trap van hout is en het opzetstuk van kunststof
- Helaas is niet het accupercentage af te lezen, dus er knippert ''opeens'' een lampje dat de accu bijna leeg is.
- Ook is bij het opladen niet zichtbaar wanneer het opladen klaar is

Fred 20-01-2022

Boven verwachting

Geschreven voor: Swirl Quinyo Essential

Heb deze stofzuiger een aantal weken mogen testen en de eerste indruk is geweldig.

De zuigeenheid op de weegschaal gelegd en deze weegt 7,3kg. Echter voel ik dit gewicht niet terug tijdens het stofzuigen met de steel. De zuig eenheid kan ook zonder stang worden gebruikt en lijkt dan net een kruimeldief.

Het mooie van deze stofzuiger vind ik de borstel die elektronisch word aangedreven in het mondstuk. Hierdoor worden de hondenharen eenvoudig uit het kleed gezogen. En dat zelfs zonder gebruik te maken van de turbo stand. Dit was iets wat mij nooit lukte met diverse andere stofzuigers. Als bijvoorbeeld een veter tussen de borstel komt de borstel in de rem te staan en stopt volledig. Hij gaat pas weer draaien wanneer de stofzuiger uit is geweest en heeft geen schade gebracht aan de veters.

Een ander mooi punt van deze stofzuiger is hoe eenvoudig deze schoon te maken is. De stofzuigerzak maakt geen stofwolk bij het verschonen, de filters zijn eenvoudig los te klikken en te vervangen, de borstel in het mondstuk is eenvoudig los te klikken. Met andere merken heb ik vaker mee gemaakt dat de borstel niet los te maken was zonder het mondstuk helemaal open te schroeven. Hier is dus geen gereedschap nodig en er word een haak met mes meegeleverd. In het steeltje van de borstel zit een gleuf waar je dit haakje doorheen kan halen en alle haren die vast zitten in de borstel worden dan doorgesneden. Hierdoor is ook de borstel snel en eenvoudig schoon te maken.

De stofzuiger ook even op de proef genomen en de auto schoon gemaakt. De zuigkracht is geweldig en er worden hulpstukken mee geleverd die enorm helpen om de auto goed schoon te krijgen. Echter worden de hulpstukken vast geklikt en kunnen dus niet in een andere hoek worden gezet. Hierdoor verlies ik veel beweegruimte en kom niet eenvoudig in alle hoekjes. Een flexibele slang zou hier echt een meerwaarde kunnen bieden, helaas word deze niet mee geleverd.

Pluspunten

• Eenvoudig te onderhouden
  • Verwijdert eenvoudig hondenharen uit het kleed
  • Stofvrij verschonen
  • Turbo stand
  • Heeft ook een borstel voor gevoelige vloeren

Minpunten

• Er word geen flexibele slang geleverd
  • Niet eenvoudig op te bergen zonder de muurbeugel
  • Stang heeft een vaste lengte
  • Niet handig voor kleinere mensen
  • Stofzuigerzakken aan de dure kant

Muriël 19-01-2022

Goede zuigkracht en mooi design

Geschreven voor: Swirl Quinyo Essential

Wij hebben dit product een aantal dagen mogen testen en zijn tevreden. De zuigkracht van deze snoerloze stofzuiger kunnen we zeker vergelijken met onze slede stofzuiger.
De pluspunten zijn voor ons het design. De stofzuiger ziet er mooi uit en hoeft daardoor voor niet per se opgeborgen te worden.
Een ander pluspunt is dat de accu lang mee gaat. We kunnen er zowel onze benedenverdieping, trap en bovenverdieping mee stofzuigen op normale stand. De turbostand houdt de benedenverdieping vol.
Opladen gaat ook gemakkelijk door het op te hangen oplaadsysteem. Deze moet vlakbij een stopcontact worden geplaatst.
Er zitten veel accessoires bij. Vooral dat de stofzuiger een kruimeldief kan worden is erg handig. De kruimeldief is wel zwaarder vergeleken met als je gewoon aan het stofzuigen bent. Hier moet rekening mee gehouden worden.
De lichtjes onder aan de stofzuiger zijn een groot pluspunt. Stof is daardoor veel beter te zien.

De minpunten voor ons zijn het geluid. De stofzuiger maakt zowel in normale stand als in turbo behoorlijk wat lawaai.
De bewegingsvrijheid van de stofzuiger vind ik ook tegenvallen. Draaien om in hoekjes te zuigen of te keren gaat niet gemakkelijk. Je moet de stofzuiger optillen wil je vrij kunnen bewegen.

Pluspunten

• Accuduur
  • Zuigkracht
  • Accessoires
  • Laser

Minpunten

• Bewegingsvrijheid
  • Lawaai

Marjolein 19-01-2022

Goede degelijke snoerloze stofzuiger

Geschreven voor: Swirl Quinyo Essential

Pluspunten:
Op de voorkant van de stofzuiger voet zitten lampjes. Dit is erg handig, stof en vuil worden zo goed zichtbaar.

Er zitten meerdere accessoires bij, zodat je deze stofzuiger snel kunt ombouwen tot een kruimeldief. Het wisselen gaat erg makkelijk, je hoeft hiervoor maar 1 knop in te drukken om een onderdeel te verwijderen en de volgende kan er weer opgeklikt worden.

Verder zit er een handige schakelaar om de bedienknop vast te zetten, zodat je deze niet de hele tijd ingedrukt hoeft te houden. Zo kan je met je hele hand het handvat vast houden. De boosterknop zorgt voor extra zuigkracht. Sowieso is de zuigkracht van dit apparaat erg goed en vergelijkbaar met een stofzuiger met snoer.

Wat ook fijn is, dat je de stofzuigerzak makkelijk kan verwisselen door een druk op de knop. Deze glijd van de stofzuiger af en sluit ook automatisch, zodat er geen stofwolk tevoorschijn komt.

Het opladen gaat makkelijk met een snoer of door door dit snoer te verwerken in het ophangsysteem voor aan de muur. Hier kan je dan ook nog een extra accu in opbergen en opladen en kan je de accessoires ook aan ophangen.

Minpunten:
- De stofzuigervoet kan niet scherp gedraaid worden, wil je een hoek van 90 graden maken, dan moet de stofzuiger zelf ook gedraaid worden.
- De stofzuiger maakt wel veel lawaai op de boosterstand.

Pluspunten

• Stofzuigerzak stofvrij te verwijderen
  • Goede accesoires
  • Lampjes op stofzuigervoet
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• Stofzuigervoet draait in een beperkte hoek
  • Maakt veel lawaai in boosterstand

Jurn 18-01-2022

Verrast door de zuigkracht.

Geschreven voor: Swirl Quinyo Essential

Ik heb de Swirl Quinyo Essential gedurende enkele dagen mogen testen. Dit was de eerste keer dat ik een snoerloze handstofzuiger heb gebruikt en ik ben aangenaam verrast.
Het gewicht is gemakkelijk met één hand te dragen en te hanteren en hij rolt soepel over de vloer, het tapijt en de leren zetel. Voor de hondenmand is er een apart borstelopzetstuk dat ook vlot over de mand gaat.
Van de zuigkracht ben ik wel verschoten. Hij moet niet onderdoen voor mijn steelstofzuiger met snoer. Zowel klein als wat groter vuil gaan er moeiteloos in. Over de grotere stukken ga je best wel met het midden van de zuigmond.
Met één accu heb ik het hele gelijkvloers, de 4-zit-zetel en een deel van de hondenmand gestofzuigd. Dit wil zeggen, ongeveer 45 minuten in normale stand en 5 minuten in boost-stand. Dus dat is bevredigend.
Minpunten dan:
Het opladen van de accu duurt 3 uur. En omdat er maar 1 accu was meegeleverd kon ik niet direct aan de eerste verdieping beginnen.
Bij een nieuwe stofzuigerzak stapelt hondenhaar zich op aan de ingang van die zak waardoor je verplicht wordt om dit in de zak te duwen anders zuigt hij niets meer op.
Ik weet nu al dat mijn volgende stofzuiger een snoerloze gaat worden en de Swirl Quinyo Essential is een grote kanshebber.

Pluspunten

• Makkelijk hanteerbaar
  • Goede zuigkracht
  • Goede accu

Minpunten

• Oplaadtijd van accu: 3 uur

Sandra 17-01-2022

Echte krachtpatser

Geschreven voor: Swirl Quinyo Essential

Het is een prachtige stofzuiger zuigt heel krachtig vooral om dat er twee standen op zitten het is en echte kracht patser. Zuigt alles goed op ook de korrels van de kattenbak ook de kattenharen van de matten zuigt hij goed op. Met de bijbehorende onderdelen kom je echt in ieder hoekje op de grote borstel zit ook verlichting en dat is ideaal voor de donkere plekjes in huis. Hij zuigt probleemloos over alle ondergronden Laminaat, tegels, dik tapijt het is allemaal geen probleem je zuigt met plezier en ligt ook lekker in de hand. Wij raden dit product zeker aan het is echt wel zijn geld waard

Pluspunten

• Krachtig
  • Geen snoer meer